Grundig Illion A1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Grundig Illion A1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

giosgirl 24-09-2011
Geschreven voor: Grundig Illion A1

wat een slechte kwaliteit. 1e telefoon display valt uit na 2 dagen (normaal tot amper gebruik!) dus bellers zijn niet te herkennen, alle functies houden op doordat display niet functioneert. Kraken op de lijn en onderbrekingen in het geluid, telefoon hapert met overgaan (dan wel, dan weer niet en dan toch nog een keer overgaan en niemand horen , alleen ruis). Na klacht krijg ik 2de telefoon (zelfde model en merk) toegestuurd....exact zelfde euvels gebeuren weer na ongeveer 1 week in gebruik. Dit is een goedkoop wegwerpartikel. Na 2 x gebruik kan de telefoon weg. Aangekocht bij neckermann die geen enkele service geeft ivm reparatie of vervanging. Telefoon kost (enkele unit) 40-50 euro en dat is geen lulllige prijs voor een handsfree dect dus mag de kwaliteit ook wel daar naar zijn, dit is gewoon net als goedkoop speelgoed. onzinnig om hier geld aan uit te geven

Carolien van de Pol 21-06-2010
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Na een aantal maanden klungelen met de hier al eerder genoemde piepjes en wegvallen van de gesprekken, hebben ook wij via BOl.com eindelijk weer nieuwe (ECO) toestellen ontvangen. Deze houden echter dezelfde symptonen!!
Als je Sagem belt de importeur wordt via de service afdeling doorgegeven dat deze telefoons niet geschikt zijn voor kabelverbindingen en digitale telefonie. Jammer dat ze dat bij de verkoop van dezelfde afdeling niet weten! had mij een hoop ergenis en geld gescheeld.
Jammer want qua design is ie zijn collega's ver voor!! !Qua technologie laat Grundig hier wel een grote steek vallen.

eritzer 17-10-2009
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Ik vind het een prima toestel. Aangesloten op een KPN-lijn met internetplusbellen en interactieve TV. Perfect model, inderdaad even het truucje van het terugzetten kennen, dan is dat kleine minpuntje weg. Digitale geluid= prima. Vorm = mooi. Overzetten nummers naar alle toestellen = prima. Lang luisteren en praten = geen probleem.

coen0808 04-01-2012

Kan je mij vertellen hoe ik de nummers op de handsets over kan zetten?
Vast bedankt

Elvis 14-04-2009
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Geweldig toestel. Een paar weken in bezit (ECO model). Geen enkel probleem met Piepjes of wegvallen van het geluid. Een min punt vind ik wel dat in de gebruiksaanwijzing staat dat je het toestel niet continu op de oplader mag plaatsen. Bij mijn vorig toestel kon dat wel.

Thimo van gelderen 27-02-2009
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Sinds kort in het bezit van een nieuw model, uitstekende service geleverd door de importeur, Ik ben al een tijdje in het bezit van deze mooie telefoon, alleen na 4mnd kreeg ik ook het probleem met de pieptoontjes tijdens de oproep, deze telefoon teruggebracht naar de winkelier en binnen een paar dagen heb ik een heel nieuw model gekregen en deze is nu blijkt ook een mileu vriendelijk model er zit namelijk een ECO functie op. sinds ik in het bezit ben van het nieuwe model geen enkel probleem meer, ben erg te spreken over het bedieningsgemak van dit toestel, en qua uitstraling kan alleen B&o hiertegenop.
ik adviseer als jullie het zelfde probleem hebben, ga terug naar de winkelier en het word opgelost

penkstra 22-02-2009
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Wij hebben vandaag, na twee maanden ellende met de Illion, maar een nieuwe telefoon gekocht. Inderdaad continu die piepjes en wegvallen van het gesprek. Soms verbrak hij zelfs spontaan de verbinding. Jammer, want ook wij gingen voor het prachtige design en de gebruiksvriendelijkheid.
Wat ons wel opviel: in de winkel waar we hem hebben gekocht is dit model nu uit de handel genomen. Wel jammer dat ze niet bereid zijn om onze telefoon terug te nemen of om te ruilen voor een ander exemplaar...

Nadine van Caspel 26-11-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Wij hebben deze prachtige telefoon een paar maanden. Hij is zo mooi, mooi display en handig met antw. app. erin. Maar wat een drama ding zeg! Die stiltes en piepjes aan de andere kant van de lijn zijn heel irritant. Wij hebben glasvezel en bellen daar ook over. Als wij een ander toestel aansluiten zijn er geen problemen. Dus daar ligt het niet aan. Het toestel is echt heel slecht en ik lees zoveel beoordelingen die hetzelfde hebben. Heel herkenbaar. Ik heb geen zin in terugsturen en wachten etc. Ik koop snel een nieuwe want sinds een paard dagen geeft het toestel geen kiestoon meer en kan ik niet meer bellen en gebeld worden. Dus we zijn onbereikbaar met dat ding. ieder andere telefoon doet het wel op zelfde lijn. Heel vreemd. Hij is niet duur en ik ben vanwege design enthousiast geworden maar moet heel snel iets anders kopen nu. baal er goed van. Maar ben dus niet de enige! NIet kopen dus mensen!!

Sandra09 23-10-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Een erg mooi toestel en dan ben je er ook klaar mee. Ook last van de piepjes, regelmatig geen verbinding kunnen krijgen met de beller. (de beller hoort mij niet!)
Geluid is erg zacht ook als je de intercom gebruikt.
Batterij is erg snel leeg. Toestel is moeilijk op de oplader te zetten.
Kortom wij zijn erg ontevreden en het toestel ligt achter in de kast.

willem de ruiter1 08-10-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

na het zien van het toestel was mijn vrouw er gelijk verliefd op, zeer mooi design. dus hebben we hem maar gelijk gekocht. wij zijn zeer tevreden over dit toestel werkt perfect en zeer gemakkelijk. wij hebben geen last van de stiltes zoals verteld word en gebruiken hem op het netwerk van upc volgens mij hebben die andere hem niet goed aangesloten. Het toestel heeft nog 1 super voordeel ten op zichte van de concurrentie waar we pas achter kwamen nadat we een avondje weg waren geweest, het toestel gaat namelijk aan de onderkant van het station rood knipperen als je gebeld bent, een zeer handige gadget zodat je niet meer naar het toestel hoeft te lopen. ik kan hem iedereen aanraden. en de prijs is ook goed en als een van de weinige met 2 jaar garantie.

Simone1982 02-09-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Wat een vreselijk apparaat!!!! Ziet er erg mooi uit maar daar is echt alles mee gezegd.
Ik heb de telefoon sinds november 2007. Ik heb constant last van stiltes tijdens gesprekken, aan de andere kant van de lijn hoort met een piepje. Wanneer ik bel met 0900 service nummers kiest de telefoon zelf: bij een keuze menu hoor je stiltes en kom ik zonder iets te doen in bepaalde delen van menu alsof ik een keuze heb gemaakt door middel van het indrukken van een toets.
In februari dit jaar terug naar de winkel, apparaat werd niet retour genomen want deze service heeft Grundig, als een van de weinigen, niet. Opgestuurd ter reparatie, duurde erg lang, resultaat: op de bon staat hersteld, onbekend wat er gedaan is en de winkelmedewerkers konden het me ook niet vertellen. Klacht is er nog steeds. Dacht dat het aan mijn verbinding moest liggen.... Nu weer ander probleem: handset geeft aan geen verbinding te hebben met basis, ook niet op 5 cm afstand. alles geprobeerd, stekker er uit, reset, handset aanmelden, geen resultaat. Door googlen kwam ik op deze site en zie ik dat het piepjes/stiltes-probleem een algemeen probleem is bij gebruikers. Morgen terug naar winkel en maar staan op retourneren van de telefoon. Lang verhaal maar review in het kort: VRESELIJK SLECHT PRODUCT!!!!

De Jeu 02-07-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

toestel ziet er aardig uit, maar ook ik heb last van de wegvallende woorden tijdens het gesprek (andere kant hoort dan een piep). Bijzonder irritant.

rob999 06-05-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Een telefoon met een leuk uiterlijk, efficient menu/telefoonboek, en ringtones instelbaar per beller. Het had zo mooi kunnen zijn... Helaas voldoet hij wat mij betreft niet op een paar essentiele punten:
- Er is een vertraging tussen het moment waarop een gesprek binnen komt en het moment waarop de telefoon overgaat. Ik heb een andere telefoon op dezelfde lijn, de Grundig Illion gaat pas over als de andere 2-3 keer heeft gebeld.
- De telefoon is erg moeilijk in zijn oplader te plaatsen. Hem op het gevoel in zijn houder zetten is er niet bij, je moet er echt bij kijken.
- Het geluid valt af en toe weg.

Lynx65 18-04-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Over de vormgeving was ik gelijk enthousiast, maar dat is dan ook alles. Ik heb vanaf het begin het probleem dat het toestel op willekeurige tijdstippen even helemaal dood valt, hierdoor mis je dus een aantal woorden van het gesprek. Op het moment van uitvallen hoort degene aan de andere kant een pieptoon ! Ik ben al een tijdje bezig met deze klacht en heb al een keer een ander toestel gekregen (nieuwere software) maar dit toestel had precies het zelfde probleem ! Ik ben nog steeds bezig en ik word gebeld als er weer een nieuwere generatie gearriveerd is. Over het omruilen doen ze niet moeilijk, maar desondanks kost het me wel geld. Je gaat toch voor safe en verzend het verzekerd op. Hopen dat de zending waar ik nu op wacht een storing vrije telefoon bevat ! Volgende keer niet zo haastig een nieuw model telefoon kopen, eerst wachten dat de kinderziektes eruit zijn !

superted 23-02-2008
Geschreven voor: Grundig Illion A1

Prachtige handset met een mooi kleuren display. We hebben de set nu enkele weken in bezit en zijn tevreden. Met name het menu werkt erg gemakkelijk. Ook is het handig dat je aan verschillende mensen verschillende beltonen kan koppelen. Een ding is me nog onduidelijk. Bij het voeren van een gesprek hoort de andere kant soms om de 20 minuten een piepje. Geen idee wat dit is.